Ezt keresed?

Ezt keresed?

Heti Komment

A hét eseményei kommentezve...

Cuccok

web stats

Ezt keresed?

Licenc

Creative Commons Licenc

...hogy vehetik el tőlem a hazámat??!:(

2010.01.26. 11:26 | slamx | 1 komment

Címkék: politika magyar szélsőjobb haza kárpátia

Az egész a Kárpátia együttes "Magyarnak születtem" című számával kezdődött, aminek a linkjét továbbküldtem a barátnőmnek, mondván érdekes és ha tizenéves lennék miután ezt meghallgattam fognék egy magyar zászlót, leakasztanám a kardomat a falról és mennék kaszabolni a haza ellenségeit!

A válasz mindössze ennyi volt:

"Nekem tetszene, ha nem lenne benne a Nagymagyarország kép, meg hogy bosszútállok, mert magyar vagyok..."

Mire én kissé provokatívan azt válaszoltam, hogy egy szélsőjobboldali tömeg megmozdításához szerintem kellenek a "bosszú" "magyar" "édes Hazám" szavak!

... ez volt az a pont ahol túlcsordult nála a pohár!;)

"Abszolút kellenek! :)

De pont azt monom, hogy az "édes hazám" nem lehet egy pejoratív, szélső jobb oldali megmozdulás sajátja!!!
Az, hogy büszke vagyok arra, hogy magyar vagyok, az hogy szeretem a hazámat alap.
...és azt, hogy  1700-tól 1960-ig minden költőnknek legalább egy versében benne van ez a szókapcsolat, azt sem szabad elfelejtenünk!!!
De ők még sem egészen ezzel az értelemmel írták le!
Erre mondom én, hogy önmagában az, hogy írnak és elénekelnek egy olyan számot, ami a magyarságtudatot növeli, nem lenne probléma!
A gondot a "bosszú", a belőle sütő szélsőséges ugrásra kész tetterő, az árpádsávos zászló, a maszkkal eltakart arcú kődobáló, és a nagymagyarország képe rejti magában. A szélsőség!!!
 
És ez az, ami felháborít.
A most felnövő generáció egészen máshogy fogja értelmezni Petőfi verseit... azok is megtelnek politikai indulatokkal?
Istenem, mi ez már????
Miért nem hagyhatja el az országot egy fiatal úgy, hogy büszkén mondja, "magyarnak születem"!
...és miért kell, hogy ha ezt kimondod, rögtön meg is cimkézed magad szélsőjobboldali feketemaszkos kődobobálónak?!:(
 
Elegem van abból, hogy elvették a rendes, Magyarországot szerető emberektől az olyan szavakat, mint
Magyarország
édes hazám
magyar vagyok
magyarnak születtem
Elvették, a nemzetiszínű lobogónkat, elvették a lelkesedés erejét és elvitték egy olyan irányba, amihez intelligenes ember NEM AKAR tartozni!
 
Mi jöhet még? mit tudnak elvenni?
Petőfit?
 
"Meddig alszol még, hazám,
Szép Magyarországom?
Föl sem ébredsz már talán,
Csak a másvilágon! "
 
 
"Rabok legyünk vagy szabadok?
 
Ez a kérdés válasszatok!"
 
"A hazáról. Lement a nap. De csillagok. Nem jöttenek. Sötét az ég."
 
Vagy Radnótit?
 
"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa."
 
Vörösmartyt?
 
"Hazádnak rendületlenűl
Légy híve, oh magyar;
Bölcsőd az s majdan sírod is,
Mely ápol s eltakar.

A nagy világon e kivűl
Nincsen számodra hely;
Áldjon vagy verjen sors keze;
Itt élned, halnod kell."
 
áh....
mindegy...
 
Kicsit most fölbosszantottam magam! :)
 
A lényeg:
hogy van joguk ezeknek a szélső jobboldali suhancoknak elvenni tőlem a saját hazámat?

 

 ....és eddig volt a levél. Lehet szídni vagy helyeselni. Ez egy intelligens, egyetemet végzett ember véleménye volt, aki így látja a hazáját... Ide jutott ma Magyarország.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetikomment.blog.hu/api/trackback/id/tr571703152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorica123 (törölt) 2010.01.26. 19:55:54

Azokat a költőket is elvették, ha úgy vesszük. Petőfi már az övék, legalábbis boldogan harsogják a kurvanyázós versét (igaz, ők holmi cionista összeesküvésre gondolnak közben). Radnóti...? Hát meglepő, de valahol igencsak idézgették őt olyanok, akik amúgy tele szájjal szidnak mindenkit, aki szerintük nem magyar, azaz többek között a zsidókat is. Vörösmartyt még nem hallottam idézni, de össze lehet ütköztetni, hogy ő mit értett haza, magyarság alatt, hogy értette, és hogy értik ezt a mai jobbosok. Szóval ha úgy vesszük, mindenbe bele tudják a maguk igazát magyarázni. Mi meg jól észrevesszük, hogy nem úgy van az. Sajnos arra nem tudok semmi jót, hogy lehetne kevesebb a haragot dédelgető jobbos Kelet-Európában.
süti beállítások módosítása